Hari terakhir di Bumi Australia & tidur di international ariport sydney

Hari ni merupakan hari terakhir di bumi australia setelah hampir dua tahun tak balik Malaysia.
Perasaan?
Bercampur baur.  opkos perasaan more to oz.. dah dua tahun duduk sini, 1.5 years in Sydney and another 5 months in Adelaide. Aku suke, keramahan penduduknya, aku suke kekurangan jenayahnya, aku suke environmentnya, aku suka cara melayan sesama mereka. Aku rasa tenang disini. Mana mungkin aku akan lupekan oz.

Flight dr Adelaide tiba di Sydney pada pukul 10 malam, n flight ke Malaysia pd pukul 8.50 pagi keesokan harinya. Sudah tentu aku pilih untuk bermalam di airport sahaja. Tidak ke Malaysia Hall (teksi kesana je dah $40, pergi balik dah $80, kan kos dah tu). So, aku nak bg tips tuk bermalam di International aiport sydney.

- Domestic airport and international airport di sydney adalah berbeza, namun jaraknya tidaklah jauh sgt. aku rase tak sampai 7km pun.
-bile kau sampai je kat international airport, pg dekat arrival yang mula2 skali, kat situ cr port tuk tdr. beres, sbb aiport akan ditutup pada pukul 12 malam - 3 pagi. dan ade org akan arahkan kan kau pg dekat port yang blh tdr tu.
- Akan ade pemeriksaan pasport and boarding pass, ye la. die taknak la org yang tak de pasport n boarding pass tdr situ, karang jadi pape kang. means tak sume org boleh tdr situ hanya org yg flight die pagi je blh tdr.
- Bawak le selimutke, sleeping bag ke. Cam aku pg td, tdr kat lantai je, nasib bawak bantal. actually, sgt sejuk taw even skarang summer.
- Pukul 3 pagi airport akan bukak, blh pg ke depature and mandi dekat sana, ade toilet yang ade shower. towel bawak sendiri la n ade banyak kedai sudah mula beroperasi sekitar 4 pagi.

done.

-fifi-
5.07am
31/12/2014
international airport sydney


Comments

Popular Posts