Rumah Sewa Postgrad Sydney/ Adelaide / Melbourne

Assalamuaikum,

Sumpah lama tak update blog. Bizi nau sekarang. 
Okey, ramai email tanye macam ni.. 

'
Saya ada terbaca mengenai post grad student yang sewakan rumah di Sydney. Boleh saya dapatkan details utk ni tak. And contact ? '

' Faridda ada mention pasal rumah posgrad student, ada contact no or info untuk sewa rumah postgrad tu?'

Jawapannye.. saya takde info or contact no rumah postgrad.. kenapa sy tiada ?? kerana sy sendiri pun tak thu bile rumah2 postgrad ni available. postgrad tu stand for postgraduate la kan. maksudnye pelajar2 master/phd yang dtg ke Australia yang membawa family dan menyewa sebuah rumah gitu... ade yang tak kahwin lg tetapi menyewa dengan rakan2 yang lain. 

Selalunye budak2 phd ni (budak master jarang sikit) la yang akan bercuti balik malaysia or ke conference yang akan menyewakan rumah mereka (sebab nak cover rent, rent dibayar setiap minggu). Saya sendiri pun tak sure diorg akan balik bercuti bile sbb tu sy tak boleh bg info ape2.

Untuk memudahkan korang semua better korang iklankan dekat pasar online Sydney/ Pasar Online Adelaide? Dagang Melbourne/ Pasar Online Canberra (Maaf tempat lain tak thu).. Mane tahu bile korang iklankan nnti diorang akan contact korang :) Selalunye time raya/ cuti semester InsyaAllah ade rumah availabe.

Kalau takde jugakk cane???

kalau takde jugak bolehla sewa di airbnb. tp korang mesti tak thu lokasi yang sesuai kan?? kalau boleh biarlah korang sewa berdekatan dengan public transport (Train station misalnya) bg yang tak nak sewa kereta. Lokasi pun bergantung jugak samada boleh pilih dekat dengan city atau jauh sikit.

Area Sydney : CBD/ Glebe / Surry Hills / Darlinghust/ Newton/ Redfern/ Ultimo
Nak dekat dengan beach tapi tak jauh sgt dr city boleh pilih area Eastern Suburb: Randwick/ Bondi/ Kingsford/ Maroubra/ Eastlake/Hillsdale. Sy prefer area east sydney sbb beach pun dekat, halal food pun senang dan sbb sy tggl di sini :)
Nak area jauh sikit boleh pilih: Paramatta/ Auburn/Punchbowl/Lakemba 

Tp sy prefer East Sydney or Sydney CBD. Lain macam jauh sgt. 

Kalau tak berkenan jugak cane???

Okey bolehla sewa hotel or backpackers.. cuma mahal sikit.. tp ikut kemampuan anda k :) sebarang pertanyaan boleh email sy di faridda.ashiken@gmail.com Jangan comment kat bawah ni, sy tak bukak blog slalu :)Sy tinggal di Sydney buat masa sekarang, InsyaAllah kalau sy boleh bantu, sy bantu :)


Bye bye :)



Comments

Popular Posts