Wednesday, September 7, 2011

sy bukan MARIA

nama sy..
FARIDDA ASHIKEN
double d
takde h
n yang blakangnye ken ye..

bukan pasal ejaan yg jadi masalah..
even org slalu eja salah pun..
sy wat2 tak nampak je..
ye la takkan la sampai 25 tahun ni keje asik nak betulkan ejaan nama kite je..

bile pergi tempat baru org slalu tanye..
Org : Nama ape?
Sy : Faridda Ashiken
Org : Nak panggil ape ye?
Sy : Faridda
Org : Ape?
Sy : FARIDDA
Org : Takde pendek lagi ke? Fida blh? Ida? Shikin?
Sy : Erm.. Faridda..

n kadang2..
situasi lebih kurang cuma tukar sikit je..

Sy : Ok la panggil Fifi je
Org : Nape fifi? Namakan Faridda.. cam takde kena mengena pun..
Sy : dalam hati kata ' pulak dah.. org suh panggil faridda tak nak'

itu yg selalunye la..
tp situasi kat Showa ni beza skit..

Situasi 1 :

K.siti : Nama hang apa? (loghat kedah skit)
Sy : Faridda Ashiken..
K.siti : Oh Maria Farida la..
Sy : Takde Maria la k.siti.. faridda je..

Last2 sampai sekarang k.siti paggl kte Maria.. huhu..


Situasi 2 : ( br je berlaku td)

kebetulan hari ni wat keje dekat ofis tolong k.siti..
kebetulan pulak meja2 kat situ tak de org..
n kebetulan tepon berbunyi..
n
mmh la sy yg baik hati ni takkan angkat..


tiba..
dtg seorg engineer..

Org : Erm.. nama awak Maria ke?
Sy : Muka blur..
Org : Nanti kalau tepon tu bunyi angkat ek.. K.siti nak ckp..
Sy : dalam hati ckp ' K.siti name kite bukan Maria la'


tp yg paling tak best nye.. name tu tersebar satu showa.. sy bukan ape.. Nama sy ade maksud ape.. Ape salahnye paggil Faridda kan.. sy tahu name sy panjang berjela...