Wednesday, January 9, 2013

Cahaya Cinta ku

Aku bukan nak bercerita pasal incik suami, pengalaman hidup bersama die bagai.. amboi tajuk kemain.. aku nak cite pasal blog yg rajin aku baca.. CaHaYa CiNta Ku (http://mylovelyfamily-ana.blogspot.com/) tiap2 pagi aku baca blog die nih.. dtg keje, check email pastu terus bukak blog die.. 

Ntah ape yg aku suke pun aku tak tahu.. die rajin update pasal ape yg die masak,.. yg paling aku kagum.. dalam2 takde masa die untuk memasak, melambak2 makanan yg berjaya die masak... wuwuwu.. gigih nak jadi macam die.. dengan anak 3 org.. dengan org order2.. dengan makan pakai suami die terjaga.. opkos lah die suri rumah.. tp suri rumah pun lg banyak keje kan... huhuhu azam tahun baru nih :)

Demam

sejuk sgt.. aku siap dah pakai baju sejuk pun gigil2 lagi.. aku punye demam ni bile nak baik lah.. lame betul.. dr last week.. ingatkan dah lega.. tup2 smalam demam balik.. huhu tak larat nk update.. tgn membeku.. huhu

Monday, January 7, 2013

Rabi’ul Awwal



.::Rabi’ul Awwal Menjelma::.


Rabi’ul Awwal, menjelma lagi
Bulan yang agung, bulan tersohor
Bulan kelahiran, Rasul junjungan
Sayyidina Muhammad salallahu’alaihiwasallam, Nabi petunjuk
Nabi pilihan, kekasih Tuhan

Di bulan ini, wajiblah kita
Begitu juga, sepanjang tahun
Mengenang Baginda, belajar hadisnya
Sirah ahwalnya, akhlak Baginda
Marilah kita, mengenang Baginda

Yang amat indah, pada Baginda
Janganlah kita, lalai dan lupa
Amat cintanya, pada umatnya
Sentiasa Baginda, kenang umatnya
Wahat umatku, wahai umatku

Marilah kita, marilah kita
Cinta padanya, cinta padanya
Dengan memperbanyakkan, selawat dan salam
Doa sentiasa, kepada ALLAH
Agar menjadi, sebaik hamba
Yang mengucapkan, selawat dan salam

Agar semua, kita bahagia
Menjadi kumpulan, yang sejahtera
Firqah Ahlus Sunnah, wal Jamaah
Hidup dengan Islam, mati dengan Iman
Di padang masyar, di maqam Ihsan

Ucapkan selawat dan juga salam
Paling sempurna pada Baginda
Dialah rahmat, serta hidayah
Dialah rahmat, alam semesta

-Qasidah As-Shadhili-