Wednesday, June 27, 2012

10 Muwasafat Tarbiyah

Apekah itu Muwasafat Tarbiyah?
Muwasafat Tarbiyah adalah kriteria yang perlu ditanamkan dalam diri untuk menjana keperibadian Muslim yang syumul. dan ia mengandungi 10 perkara iaitu :


P/s : mlm td ade seorg akhwat baru pulang dr jepun join usrah kami.. then soalan makcik midah kepada akhwat " Apakah perbezaan yg ketara yg terdapat pada org jepun yg takde dlm diri kita? so, akhwat tu berkata " dlm diri org jepun mmg lengkap 10 Muwasafat Tarbiyah ini, cuma Islam je yg takde dlm diri mereka" . huhu ade tak sepuluh2 ni dlm diri kite?

Wednesday, June 6, 2012

Banyak benda yg perlu dibuat..  Moga segala urusan dipermudahkan oleh Allah..


Monday, June 4, 2012

Baju Kahwen






Mama, fi nak baju mcm ni je blh? nampak sweet sgt kan..


Kredit : Dena Bahrin and Imam Muda Hassan