Friday, August 13, 2010

Sahur

Akhirnye.. berjaya gak sahur hr nih (setelah alarm kat hp berbunyi tuk kali ke brape ntah.. br terbgn..)... siap masak nasi grg ag tp dgn tergesa2 la... Selama nih? slaloo minum air jew... sbb kat umah ni, takde sape yg nak bsahur.. jd aku pun turut automatik malas tuk bgn sahur sahur + makan.. tp kena bgn sahur tuk minum.. (same la tu.. bgn gak..) Yes.. aku mmg kena bgn tuk minum... (ag pun sbnrnyer tkt bgn sorg2.... sbb bile aku bukak pintu bilik je.. ruang tamu tu mmg sgt gelap... (ngeri..).. Menunggu 23 hari ag tuk sahur di umah...........

Ingat yer adk2 (peringatan tuk diri sendiri).. sahur itu perlu...(tuk tenaga sepanjang hari).. dan ia adlh sunnah Rasulullah.. Mkn kurma je pun takpe.. + minum air banyak2.... Jgn MakaN maggie ok time sahur.. Maggie akan menyebabkan tubuh rase lemah satu hari + perut akan terasa lapar sgt.. (x caye cube sendiri)..

Mekacih sbb slalo gerak sy tuk sahur.. (malu.. anak dara ape cam gini..) tp mahu menyalahkan tgn + otak..

tgn = jgn tutup alarm.. biar jew berbunyi...
tgn jawab balik.. "bising la.. sian ai n akmal, nnti diorg terjaga..."(padahal diri sendiri yg rase bising..)

otak = bley tak jgn pk.. " lagi 5 minit.. aku bgn".. or " ngantuknyer... n terus sambung zzzzzz"
otak tak jwb dah... sambil menunggu subuh...


mahu solat subuh......







2 comments:

  1. aih.. akak 1st day je bgn sahur minum air.. tu pn botol air tepi katil... tringt kt kulim dlu, ye2 1st day suro nisa gerak.. tpi malas gak bgn.. akhirnyer xpenah bgn mkn pn time sahur.. teguk air je smbil pejam mata hehehe

    slmat pose fi~

    ReplyDelete
  2. hehehe
    cumel la.., teguk air sambil pejam mata..
    slamat pose kakak..

    ReplyDelete