Wednesday, February 22, 2012

Khalifah di muka bumi?

bile petang2 skit..
tggu mase nak balik..
then dengar lagu "Thank You Allah" from Maher Zain
kadang2 kte terfikir.. (kte = sy/aku)

Ape ye tujuan hidup dekat dunia nih..
nape ye Allah hantar aku ke dunia nih..
and jawapan standard bile tanye dekat org lain..
" sebagai khalifah di muka bumi "

hurm..
semalam pg usrah dan baca kitab tauhid

yg tajuk nye pasal air, udara dan kediaman..
then terfikir..
Subhanallah.. banyak nye yang Allah dah bg kepada aku..
~Allah juga memanja kan aku.. ~
Allah mengurniakan segala kelengkapan dimuka bumi tuk aku..
Allah menurunkan rezeki tuk aku..
tp ape yg aku buat yg menunjukkan aku syg sgt dekat Allah..?

mase ni lah aku slalu fikir..
nape ye aku dilahirkan?
kalau aku kena menjadi khalifah di muka bumi..
ape yang aku dah buat sampai umur aku 26 tahun ni?

aku sekarang bekerja, then InsyaAllah akan berkahwin even tak tahu bile.. dan memiliki anak2 InsyaAllah.. akan menjadi seorang pelajar juga.. akan sibuk menjaga hal rumah tangga.. menjaga etika sebagai student + anak + ibu bapa + pekerja.. aku rase sume org pun melakukan rutin yang sama setiap hari..
cume samakah nilainya ape yg kita buat setiap hari kepadaNya dengan ape yg Allah bg dekat kite.. ?

Ya Allah.. maafkan HambaMu ini..





No comments:

Post a Comment